...visiblers...

April 2, 2010

Ngeh..ngeh...Ngeh

Hahahahari ini hari Khamis.Hari Khamis dgn esokny hari Jumaat,maka mlm ni traditionally dgelar malam Jumaat.Hahahaha...maka jam pon mnunjukkan jam 9 mlm lbih...prut sdh berkeroncong,maka ke makanlah kami gamaknya...hahaha...maka bermulalah perjalanan yg terlalu myeronokkan itu..hahaha...maka klihatanlah ader road block sambil dua polis klihatan dhadapan kami(aku n Husni)...xkesahlah,xder mende pon...pjalanan dteruskan sambil berbicara isu2 semasa..byk isu sebenarny utk mlm nih..hahaha..maka sampailah kt traffic light..berhentilah aku,tapi pas brek cket,dh lpas traffic light merah,ak pon ckp,alang2,langgar jer lah,hahaha...ttibe tgh sronok2 tu,tiba2 ader lampu biru kt blakang,xksah a,lgpon mmg byk polis pon skarang nih..hahaha..ttiba Husni ckp ssuatu,ak pon xdengar sgt,ak pon usha la blakg,hah,,,nah..polis tu dh lambai2 tgn soh benti..ahhhh,sdahhhhhhhhhhh!!mampus aku!!!dh a xder duit skang nih,adoiii!!!!pagi td baru repair moto,xkan mlm ni mlayang lg duit haku,oh noooo!!!ak pon tny Husni,brape nk kne nih??Husni kate 300,,,900-300=600,ah mampos aku,duit sewa umah lg...hadoi,mampus2!!!haishhh...biaser a bla dh kne thn,pmintaan lazim pakcik polis,"Mintak IC,lesen,road tax bang"...yg polis senior dok mebebel,yg juniorny plak dok rekod,hadoi,dlm hati aku ni tatau nk ckp aper dh,mmg nyesal giler...Husni bisik kt aku,dy kate polis tu rekod je..dlm hati aku ni mcm ckp dgn genbirany,"Ye ke?Fuhhh!!!"...Pastu polis senior tu tny ak pernah kne saman xseblom nih,pastu aku jwb,"Alhamdulillah,stakat nih xder a"...ak mmg jwb dgn kadaan bergurau n memaen jer la,tp dlm hati cuak giler...pastu,pakcik polis nih tny lg,"Seblom ak saman kamu nih,aper yg kamu nk cakap?" dgn loghat Peghak dy,hahaha..ak mmg tatau nk ckp pe dh,ak pon jwb a,"Harap xsaman a",hahaha,trus kne lecture ngan polis tu,dy kate,"Inilah org Melayu,payah beno nk mintak maaf tue"hahaha,ak pon snyum2 jer a dngar...dy bebel pny bebel dy kluar,dy d wk kluar buku saman dh,nk tulis dh tu,pastu ak trus ckp tgh xder duit nih,trus dy stop,dy tny a,kami ni keje ape,pastu kami pon jwb blaja lg,pastu suslan drpd pakcik polis tu,mcm biaserlah,"Blajar mane?",kami pon jwb la maktab,trus dy ckp,"Aih,elaun cikgu 500"...trus ak ngan Husni kater,maner der,300 jer sebulan,yg tu KPLI,hahaha,kesian polis tu kne klentong,hahaaha...pastu trus dy bagi can lg,kalini dy tny Husni,dy mintak 2 alasan knape aku ni xpatut dsaman,jawapan Husni,1.xder duit;2.Ni first tym ak kne..hahaha...jwpn yg sungguh bernas..ak trus pancing dy nk bodek,kata dy oghang Peghak la,hahaha,dy bunyi lg pastu,skali lg dy sound kate org Melayu ni ssh beno nk mintak maaf,nasib baek ak bkn Melayu dy ckp..ahaha...trus ak tny,abes tu???..polis tu jwb,ak Bugis,hahaha,gelak la ak ngan Husni..haha...ak pon mintak ampun n maaf la pastu,xlame pastu dy bg blk ic,lesen ak,ak pon mcm tkjut n terkluar a bunyi,eh,mcm xprcaye plak..hehehe...akhirny terselamat a duit aku,hahaha,pas mintak maaf n ucap trima kasih,polis senior tu warning,lain kali kalau nk jln,tu tgk kiri kanan,blkg sume,hahaahaha...btoy tu btoy,hahaha..ksimpulanny,inilah polis yg patut respek,ak dh cuak dh mulany tym dy soh ak ckp sesuatu tu,ak ingat dy nk dwet ke ape,tp Alhamdulillah,it is not,mmg cayalah pakcik polis ni!!lg satu tips dy,kalau jd camni,senjata dy senyum jer,wat rilek n xyah tegang2 or serius,InsyaAllah lepas..hahaha..paperpon trimakasih pakcik polis tersebut yg bername Daud n rakannye krana mmaafkan aku skaligus mnyalamatkn kocekku..hahaha..Tengqiu pakcik polis!!!im sorry =p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...